Audi vs BMW

I brist på renoveringsinlägg så tänkte jag dela med mig av lite biltankar. Det är 8 månaders sen jag bytte till en större bil och annat märke (från BMW till audi). Jag är en sån person som tycker bilen är mer än ett transportmedel. Det är en del av mig, jag vill trivas i min kärra. För mig så är det viktigt vilken bil jag har och det kan nog komma ifrån att jag jobbpendlat långt och länge. Därför så blir jag lite besviken på mitt bilbyte. Jag har tänkt lite på för- och nackdelar.


BMWn har auxingång och det saknar audi.n vilket innebär att jag inte kan spela min ipod. Passagerarsätet i audin är väldigt känsligt för tryck så där kan man inte lägga varken plånbok eller handväska utan att det tjuter vilket är så irriterande. Audin.s ratt har volymen på höger sida och BMWn.s ratt på vänster och eftersom man oftast (i alla fall jag) sitter med vänster hand på ratten och höger arm på armstödet och kanske höger hand på växelspaken så är det ju bäst att ha volymen på vänster sida för den använder man mer än knappen som byter låt eller kanal.
Jag är ändå ganska nöjd med audin även om jag saknar BMWn mycket. Ett plus för audin är att mugghållaren sitter på instrumentpanelen medan BMWn har den mellan framsätena. Audin är skön att köra, har många hästar men drar ok ändå och vi behövde en större bil med drag.


Jaja, nog om detta i-landsproblem :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0