Sjukstuga

Idag är jag hemma från jobbet. Det är andra gången på 1,5 månad som jag är sjuk så nu fick det vara nog. Nu ska jag bli frisk innan jag jobbar igen. Funderar på hur det ska se ut i nya sovrummet. Från början var tanken att det skulle stå en bergslagskamin där men sotaren avrådde från det. En modern braskamin är fin när man eldar i den, annars tycker jag att den bara står och är ful. Det passar inte riktigt in i hemmet heller. Det kan bli en antik kamin från ca 1920-talet. Tycker de är läckra när de är så höga (170-190cm).
 
 
 
 


Kommentarer
lisamaja

Hej! kul att du tittade in hos mig:)
Du frågade hur mycket vår kamin väger, den nya en Vestbokaminen väger ca 240 kg. Så har vi en gammal, renoverad, som är lite mindre som inte är lika tung och den gick att plocka isär så den var mycket mer behändig att flyta. Klart att ni ska ha en kamin...en jättebra värmekälla och inte minst för mysfaktorn.

Krya på Dig!!
//lisamaja

2012-12-11 @ 23:43:12
URL: http://lisa-maja.blogspot.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0