Dåligt samvete

Idag träffade jag en gammal vän som jag inte träffat på flera år. Och det fick mig verkligen att tänka på hur lite tid jag lägger på familj och vänner. Jag har jobbat väldigt mycket ända sen jag gick ur gymnasiet, nästan alltid haft minst 2 jobb och nu även massor med renovering de senaste åren. Jag saknar henne verkligen och ska planera in en resa i sommar, det bara är så! Dessutom ska jag besöka en annan vän långt bort. Måste skärpa till mig och planera om lite. Jag och sambon behöver mer kvalitetstid för nu rullar allt på och det finns så mycket att göra hela tiden och det känns tungt. Sen vill jag inte sitta hemma i soffan och ha meningslös tid varje dag men ibland är det nyttigt. Nu ska jag inte veckopendla längre och det ska bli underbart...men jag kommer sakna hotellfrukosten :D







En australiensisk sjuksköterska som jobbar inom den palliativa vården har skrivit en bok efter att hon skrivit anteckningar med patienter. Här är det som de flesta ångrar vid sin dödsbädd:

1. Jag önskar att jag hade vågat leva mitt eget liv och inte det liv som andra förväntade att jag skulle leva.

2. Jag önskar att jag inte hade arbetat så mycket.

3. Jag önskar att jag hade haft modet att uttrycka mina känslor för andra.

4. Jag önskar att jag hade hållit kontakten med mina vänner.

5. Jag önskar att jag hade tillåtit mig själv att vara lyckligare.




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0