Bakissöndag

Är aningen sliten idag men det är det värt. Har haft en lugn söndag med sen frukost och långpromenad med hundarna med trevligt sällskap. Lite lagom och ingen stress. Ska börja göra matlådor snart, mindre kul. Igår blev det en del snack om vikt och hur man tar hand om sin kropp. Jag har slarvat med mat och motion ganska mycket de senaste åren men under det sista året har jag gått ner 10kg. Och jag trivs så mycket bättre nu, jag är mer bekväm, kläderna sitter bättre och jag känner mig inte "plufsig". Övervikt är nåt som faktiskt oroar mig då det inte är hälsosamt på nåt sätt och jag tyckte att jag nått en gräns som inte var ok för ett år. Nu rör jag på mig minst en timme om dagen och har nästan helt uteslutit kolhydrater och äter mindre portioner. Målet är ju inte att vara trådsmal utan nyttig och gärna få en mer tonad kropp. Kanske ska dra ner på alkoholen också :)
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0