Veckan som gick

Ja veckan är ju inte slut än men vardagarna är snart slut. Lite blandade saker har hänt.

Bilen är besiktigad och godkänd, alltid en lättnad. Blir nervös varje gång.

Vovven ramlade och slog i hakan. Han hade bråttom upp för en trapp och snubblade till. Var lite skakis efteråt och ville ta bort allt blod men det gick inte riktigt som han tänkt sig.





Han har fått en fästingmedaljong. Förra året körde vi med fästinghalsbandet scalibor men det där med gift är nog inte så vettigt. Satte medaljongen i hans halsband men eftersom medaljongen ska vara "på" honom 24/7 så blir det lite obekvämt. Hittade ett svettpannband från Salming bland allt mitt skräp som passade perfekt. High fashion, haha.





Nog om den fyrbenta. Våren har kommit även om man blåser bort. Underbart att se vårbruket igång för då vet man att det har vänt. Härligt är det på landet och det enda som är jobbigt nu är pollenallergin.




Har haft stota problem med mobiltäckningen. Vet att 3 funkat här men det var med en nokia som har två antenner. Jag köpte ju en S.E men nu har jag fått byta till en nokia. Än så länge så har det inte blivit jättemycket bättre men jag avvaktar.




Vi har eldat massor. Jag har rensat skräp men har mycket kvar att sortera. Hoppas på bra väder i helgen så vi kan elda mer och inviga den nya grillen.



Trevlig helg!





Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0